20110712

Rumah Terbengkalai di Taman Mount Austin, Johor Bahru

Aduan Rakyat Online
July 11th, 2011

Saya telah menandatangani perjanjian beli rumah kos sederhana (RM50000) di Taman Mount Austin, Johor Bahru pada 7 tahun yang lalu. Mengikut perjanjian saya boleh menduduki rumah itu dalam jangkamasa maksimum tempoh pembinaan 3 tahun, tapi sehingga ke hari ini saya masih belum dapat menduduki rumah sendiri.

Sehubungan itu pula, saya dan suami telah mengeluarkan sebahagian dari akaun KWSP untuk menampung pembayaran bulanan rumah. Kini kami masih menyewa rumah dengan kadar yang sama dengan bayaran bulanan rumah yang kami beli.Pendapatan kami berdua yang tidak seberapa untuk menampung kehidupan ini.

Aduan telah dibuat dengan pelbagai pihak, sehingga kami membuat semakan kepada Setiausaha Kerajaan Negeri , penjelasan yang diberikan ialah projek rumah kami adalah projek sakit bukan projek terbengkalai. Sanpai bilakah kami dibelenggu masalah sebegini, seiring dengan kemajuan dan peningkatan kos kehidupan yang berlaku sekarang.

Pejabat urusan projek ini pula sudah tutup dimana pula kami boleh mendapatkan maklumat terkini tentang perjalanan projek ini.Harapan tinggi mengunung untuk mendiami rumah sendiri tetap menguatkan semangat kami menunggu. Semoga pihak tuan dapat membantu nasib saya dan keluarga.

By: Masita
http://www.aduanrakyat.com.my/rumah-terbengkalai-di-taman-mount-austin-johor-bahru

Tiada ulasan: