20111020

Projek rumah JP Perdana yang terbengkalai

Projek rumah JP Perdana yang terbengkalai
Aduan Rakyat
20 Okt 2011

Saya ada membeli rumah teres dua tingkat di JP Perdana , Johor Bahru pada tahun 2005. Pemaju perumahan tersebut Oxbridge Height Sdn Bhd sepatutnya menyiapkan perumahan tersebut pada tahun 2008. Namun sehingga sekarang kami rumah tersebut belum siap dibina.

Pemaju meminta kami menandatangani surat perjanjian baru dengan syarat kami tidak menuntut apa-apa bayaran pampasan.Sehingga sekarang saya tidak menandatangani sebarang surat perjanjian dengan pemaju tersebut.

Saya telah pun berhenti membuat pembayaran dengan bank kerana merasakan projek ini telah terbelengkalai dan sekiranya saya terus membuat bayaran semakin banyak wang yang direleasekan bank dan sekiranya rumah ini tidak siap saya yang terpaksa menanggung hutang .

Disamping menyewa rumah terpaksa pula mengeluarkan wang membayar wang rumah yang belum tentu dapat lagi.

Sekarang saya pula menghadapi tekanan di mana pihak bank menuntut pembayaran bulanan yang kian tertunggak . Saya buntu bagaimana untuk menyelesaikan masalah tersebut . Saya mohon ade pihak yang dapat menolong memberi nasihat bagaimana harus saya menyelesaikannya.

Sebagai pembeli saya rasa mempunyai hak kerana seharusnya rumah tersebut telah benar2 siap barulah kita sebagai pembeli mula membuat pembayaran bank.

Pemaju tidak langsung berminat mengambil tahu masalah kita sebalik menyatakan ini adalah urusan saya dan bank dan mereka tidak terlibat.

Saya mohon bantuan untuk menyelesaikan masalah ini.

By: Nur Nilam

http://www.aduanrakyat.com.my/projek-rumah-jp-perdana-yang-terbengkalai

Tiada ulasan: