20110912

Bukit Kepong telah berlalu, rumah terbengkalai bila nak siap?

Isu Bukit Kepong telah banyak menenggelamkan isu masalah rakyat terutamanya projek perumahan terbengkalai. Mangsa perumahan terbengkalai ini bukan rakyat biasa sahaja, malahan polis dan bekas polis pun ada yang menjadi mangsa perumahan terbengkalai. Tak percaya?

Tengoklah dan bacalah sendiri laman web luahan mangsa perumahan terbengkalai di Malaysia di http://terbengkalai.blogspot.com

Projek Terbengkalai SPNB
Aduan Rakyat, 12 September 2011

Saya membuat aduan ini kerana pemaju projek perumahan SPNB di Taman Sri Gemilang Lahad Datu gagal menunaikan janji yg mana mereka sepatutnya menyerahkan rumah tersebut kepada saya pada Nov 2010. Oleh yang demikian saya minta supaya SPNB dan BN:

- Bertanggungjawab menyiapkan projek sebelum pilihanraya akan datang, kalau tidak kami sebagai pengundi tidak akan berkonfromi.
- Menyediakan dana peruntukan yang cukup untuk membiayai projek tersebut dan membayar kontraktor tepat pada masanya.
- Kalau tidak mahir menguruskan projek perumahan, minta nasihat atau melantik syarikat perumahan seperti Hup Seng Properties yang mana terbukti mutunya yang mana telah pun menyiapkan Taman Aman, Taman Fajar, Taman Perdana, Palm Height di daerah Lahad Datu.
- Minta Pengerusi SPNB yang juga MP Umno supaya turun padang melawat Lahad Datu bukan hanya duduk dalam pejabat sahaja. Lakukan sesuatu kalau masih mahu menjadi pengerusi SPNB.
- SPNB dan BN perlu menunaikan janji menyiapkan projek terbengkalai ini supaya tidak dicop tidak beretika dan tidak bermoral.

Minta saudara Karam Singh Walia (TV3) datang melawat kami dan memanjangkan permasalahan ini kepada PM.

Sekian

Calvin, Lahad Datu 18.08.2011

http://www.aduanrakyat.com.my/projek-terbengkalai-spnb

Tiada ulasan: